Botox i trapezius

Botox i Trapezius: Alt du trenger å vite om "Trap Tox"

"Trap Tox" behandlingen er for personer som opplever smerter og spenninger i skuldre og nakke, spesielt for de som har en tendens til å sitte mye foran dataskjermer eller har en stressende livsstil. Hvis du lider av stive skuldre, nakkesmerter eller til og med hodepine som kan stamme fra muskelspenninger, kan "Trap Tox" være et alternativ. Ved bruk av botox i trapezius vil muskelen slappe av, og dette kan resultere i redusert hodepine. Over tid kan dette resultere i muskelatrofi. Muskelatrofi innebærer at størrelsen på muskelen blir mindre.

Behandlingen kan ikke utføres på gravide, ammende, mindreårige, eller pasienter med myasthenia gravis.

Hvordan utføres "Trap Tox" behandlingen?

Før behandlingen utføres må du gjennomføre en konsultasjon. Legen må vurdere om det er grunnlag for bruk av botox i trapeziusmuskelen. Hvis det er grunnlag for det, bestemmes den optimale plasseringen for botox-injeksjonene. Området blir grundig sterilisert for å redusere risiko for infeksjon. Små mengder botox injiseres i trapezius ved bruk av tynne nåler som forårsaker lite smerte. Normalt må du påregne ca. 4 - 5 stikk på hver side. Prosedyren tar normalt ikke mer enn 30 - 45 minutter, og de fleste opplever minimalt med ubehag. Behandlingen

Hva kan du forvente etter "Trap Tox" behandlingen?

Etter "Trap Tox" behandlingen kan du forvente gradvis lindring av muskelspenninger og smerter i løpet av de neste ukene. Det kan også være litt ømhet eller hevelse på injeksjonsstedet, men dette vil normalt forsvinne av seg selv innen kort tid. De fleste pasienter kan gjenoppta daglige aktiviteter umiddelbart etter behandlingen. Ifølge Felleskatalogen kan noen av de vanligste bivirkningene inkludere lokal muskelsvakhet, smerter, betennelse, følelsesløshet, ømhet, hevelse, rødhet, lokal infeksjon, blødning og blåmerker i injeksjonsområdet. Noen få pasienter kan oppleve nålerelatert smerte og angst, som kan føre til forbigående symptomatisk lavt blodtrykk og besvimelse. I sjeldne tilfeller har noen rapportert om feber og influensalignende symptomer etter injeksjoner med botulinumtoksin.

Pris Trap Tox Oslo

Prisen i Oslo er fra 2990 kroner.

Ved botox i trapezius distribueres dosen bilateralt med 30 - 50 enheter fordelt på 6 eller 10 steder.