Rynker rundt øynene

En av de første aldringstegnene som oppstår er rynker rundt øynene. Huden er tynnest i dette området, i tillegg til at den er ganske utsatt for mye ansiktsmimikk. Hver gang du smiler, ler eller myser vil huden trekke seg sammen, og danne grunnlaget for rynker.

Det finnes flere behandlinger som kan redusere aldringsprosessen, men fine linjer begynner faktisk å vises på mange allerede i midten av tjueårene. Etterhvert som du blir eldre, vil også huden miste mye spenst og elastisitet, og dette fører til at rynkene rundt øynene setter seg dypere og dypere. Andre faktorer som spiller inn er stress, dehydrering, forurensning, graden av eksponering for sol (UV-eksponering) og tap av volum.

På Vanity Beauty Clinic har vi et rikt utvalg av behandlinger som kan bidra til å redusere eller fjerne rynker og linjer rundt øynene. De beste resultatene kommer ved å kombinere ulike behandlinger ettersom det ikke finnes en behandling som løser alt. F.eks. vil muskelavslappende behandling forhindre at musklene trekker seg sammen, men det utbedrer ikke linjer som er forårsaket av volumtap. Hvis linjene er forårsaket av manglende spenst eller fuktighet så kan en skinbooster eller en behandling med mesoterapi være korrekt for deg. Behandlingene på klinikken bør også kombineres med program av skreddersydde medisinske hudkremer som vi selger på klinikken eller nettbutikken for et optimalt resultat.

Vi anbefaler at du setter opp en konsulasjonstime med en av våre kosmetiske sykepleiere, så kan de skreddersy et behandlingsregime til nettopp deg og din hud. Mange av våre pasienter foretrekker å starte med en hudskann slik at man har et objektivt referansepunkt.

Oversikt over behandling vi har mot rynker og linjer rundt øynene

NB - merk at det er risiko forbundet med alle behandlinger. Les mer om risiko og bivirkninger inne på behandlingssidene.

Send oss gjerne en e-post eller melding på Instagram eller Facebook dersom du har spørsmål om aldringstegn, rynker og linjer eller antiage behandlinger generelt. Vi er her for deg!