Permanent makeup

Permanent makeup er en kosmetisk prosedyre hvor det tilføres pigmenter i det øverste hudlaget for å etterligne sminke som for eksempel eyeliner, browliner, liplinerog leppefarge. Permanent makeup kan også brukes for å endre formen på øyenbryn. Den kan brukes for å skjule hudsykdommer, uønskede arr, eller til å endre størrelse eller farge på brystvorten (areola).

Er behandlingen smertefull?

Behandlingen kan føles noe ubehagelig. Du vil derfor få påsmurt en bedøvelseskrem før behandlingen for å redusere smerten. Behandlingen vil gjennomføres med en tynn nål for å distribuere farge ca. 0,6-1,3 millimeter ned i huden. Etter førstebehandling er det vanlig med et til to etterfyll for å oppnå ønsket resultat.

Hva kan jeg forvente?

Det er mange som sier at permanent makeup er evigvarende, men det er kun langvarig.Du kan forvente at varigheten er mellom 1-3 år, vi anbefaler derfor å ta en ny behandling hvert år for å opprettholde optimalt resultat. Det anbefales å bruke solstift over det pigmenterte området for å bevare resultatet lengst mulig.Fargen vil være veldig intens rett etter behandling, men dette avtar med ca 40-60 prosent innen 1-2 uker.

Er det bivirkninger ved behandlingen?

Det behandlede området vil bli noe hovent, ettersom behandlingen påfører vevet et mikrotraume. Hevelsen er helt ufarlig, og vil forsvinne etter noen dager. Hevelsen kan dempes med allergimedisin som Cetrizin eller Cyrtec.

Dersom du opplever andre ubehag så tar du kontakt med oss og vi vil følge deg opp med vår ansvarlige lege.