Fjerne hår på ryggen og brysthår

Fjerne Hår på Rygg og Bryst med laser - En Effektiv og Trygg Metode

Å ha uønsket hår på ryggen og brystet kan være en kilde til frustrasjon for mange. Heldigvis finnes det moderne og skånsomme metoder for permanent hårfjerning. En av de mest effektive og sikre behandlingsmetodene er Soprano Ice Titanium, en avansert laser-teknologi som fjerner håret på ryggen eller brystet ditt permanent!

Slik fjerner laser hår på rygg og bryst

Mange lurer på teknologien bak laserhårfjerning, og hvordan laser kan fjerne håret permanent?

Hårfjerning med laser bygger på et prinsipp om å ødelegge hårsekkene ved at laserstråler varmer opp hårsekkene slik at de ødelegges. Når hårsekken er ødelagt blir resultatet at håret på ryggen blir fjernet permanent. Det samme gjelder brystet, og andre områder på kroppen man ønsker å fjerne hår med laser.

Varmen oppstår ved at melanin, som er en gruppe med svarte/brune og røde pigmenter (fargestoffer) i huden, absorberer energien fra laserstrålene. Det samme sagt på annen måte er at det produseres varme når laserstrålene treffer melanin. Hårsekkene ødelegges ved ca. 60 grader. For at varmedannelsen skal bli høyest mulig er vi avhengig av at det er mye melanin i hårsekkene. Melanin produseres av melanocyttene i hårsekkene når håret er i den aktive voksefasen. Når håret befinner seg i hvilefasen eller er i ferd med å falle ut, er produksjonen av melanin lav. Jo mindre melanin, jo mindre farge. Desto mer melanin som befinner seg i hårsekkene, jo bedre er forutsetningene for å absorbere så mye av laserstrålene at det dannes nok varme til å ødelegge hårsekkene.

Vanity Beauty Clinic tilbyr laserhårfjerning med Soprano Ice Titanium, en avansert laserplattform som kombinerer tre ulike bølgelengder: diode, alexandrite og ND:Yag. Denne kombinasjonen gjør det mulig å nå dypt inn i huden og nå de dypeste hårsekkene, uansett hudtype eller hårfarge. Laserstrålene fra Alexandrite og Diode absorberes av melaninet i hårsekkene og omdannes til varme. Laserstrålene fra Nd:YAG ødelegger i hovedsak blodforsyningen til hårsekken. Kombinasjonen gjør den til svært effektiv. Laseren har et innebygd kjølesystem som reduserer smerten og ubehaget i overhuden, men hårfjerning på rygg eller bryst er ikke smertefritt.

Det er kun hår i den aktive voksefasen som blir behandlet. Årsaken til dette er at hår i hvilefasen ikke produserer melanin, og da er det ikke nok fargestoff til å absorbere laserstrålene slik at det dannes nok varme til å ødelegge proteinet i hårsekkene. Ettersom kun hår i den aktive voksefasen blir behandlet, er det Jo mørkere hår og lysere hud, jo bedre resultat kan forventes. Hvitt/grått hår uten melanin kan ikke behandles.

Du må forvente at minimum 6 behandlinger er nødvendig for å oppnå et tilfredsstillende resultat. Behandlingene gjennomføres hver 4 - 8 uke i henhold til en fastsatt protokoll. Flere behandlinger er nødvendig ettersom vi må vente på at hår går fra hvilefasen til voksefasen.

Forberedelser til timen

For å få best mulig resultat med laser er det tvingende nødvendig å komme nybarbert til behandlingen. Dette er for å være sikker på at vi får en kontrollert absorbering av laserstrålene inne i hårsekken, og ikke på utsiden av huden med mulig risiko for brannskade. Du skal ikke epilere eller vokse - vi ønsker flest mulig aktive hårsekker.

Behandlingsdagen:

Fjerning av hår på rygg og bryst foregår ved at behandleren stiller inn laseren inn på din hudtype og størrelsen på området som skal behandles. Tatoveringer på brystet eller ryggen blir dekket til. Deretter smører vi på en gel og starter behandlingen. Behandleren bruker laseren til å fjerne håret ved å følge ferdiginnstilte prosedyrer for hvor mye energi målt i kilojoule som skal leveres. Dette sørger for at du som pasient ikke blir overbehandlet.

Sluttresultatet vi er ute etter er mild erythrem (hudrødme). Noen av hårsekkene kan hovne opp litt.

Etter behandlingen:

Etter behandlingen er det viktig å bruke solkrem med høy solfaktor for å redusere risikoen for hyper og hypopigmentering. Vi setter også opp ny time til hårfjerning på ryggen/brystet. Vi fraråder badstu, karbad og alkohol i 48 timer.

I dagene/ukene etter behandlingene vil du oppleve at håret faller ut av seg selv. Dette håret er permanent ødelagt, og vil ikke vokse tilbake.

Risiko og komplikasjoner:

Soprano Ice Titanium er en trygg og skånsom metode for hårfjerning, men som med alle medisinske prosedyrer kan det være noen risikoer og komplikasjoner. De vanligste bivirkningene er midlertidig rødhet og hevelse i behandlingsområdet, som vanligvis forsvinner i løpet av noen timer etter behandlingen. Noen pasienter kan også oppleve mild irritasjon eller kløe, men dette går normalt raskt over.

Det er viktig å følge de råd og instruksjoner som blir gitt av din behandler etter behandlingen. Unngå soleksponering og bruk av solarium i noen uker etter behandlingen, da huden kan være mer følsom for sollys.

Det er sjeldent, men i svært sjeldne tilfeller kan det oppstå pigmentforandringer i huden eller infeksjoner. Dersom du opplever uvanlige reaksjoner eller vedvarende bivirkninger, bør du kontakte din behandler umiddelbart.

Avslutning:

Soprano Ice Titanium er en trygg og effektiv metode for å fjerne uønsket hår på rygg og bryst permanent. Ved å kombinere tre ulike bølgelengder tilpasses behandlingen etter din hudtype og hårfarge, og gir deg den beste mulige resultatet uten ubehag. Med Soprano Ice Titanium kan du nyte en glatt og hårfri hud uten irritasjon eller bivirkninger.

Husk alltid å oppsøke kvalifiserte behandlere som er erfarne med Soprano Ice Titanium for å få den mest optimale og trygge behandlingen. Ta det første skrittet mot en hårfri rygg og bryst og bestill en konsultasjon i dag!